П'ятниця, 21 Червня 2013
04:51:44

Найдена планета, може перевернути уявлення про формування планет

Вченим вдалося виявити наймолодшу планету-гігант на рекордній відстані від зірки в 80 астрономічних одиниць. Відкриття зроблене за допомогою спостережень за пиловим диском, які астрономи провели з використанням телескопа «Хаббл». Подробиці наводяться на офіційному сайті інституту космічного телескопа.

Планета виявлена ​​поблизу зірки TW Гідри, яка відноситься до класу червоних карликів і віддалена від Землі на 176 світлових років. Вік зірки оцінюється у вісім мільйонів років, що дуже мало за мірками зоряної еволюції, і про молодість TW Гідри говорить у тому числі наявність навколо неъ газопилового диска. Нові знімки дозволили вченим побачити те, що диск неоднорідний: астрономи виявили в ньому кільцевий розрив у вигляді смуги на відстані близько 80 астрономічних одиниць від центру.

Для порівняння, радіус орбіти Нептуна дорівнює 30 астрономічним одиницям, відстані від Землі до Сонця (150 мільйонів кілометрів). Наявність розриву в диску вказує, на думку вчених, на появу планети-гіганта з масою від 6 до 28 мас Землі, яка зібрала весь матеріал уздовж своєї орбіти. За прийнятим в даний час визначення терміну «планета», саме здатність створювати вільні від дрібних об'єктів зазори в пилових дисках відрізняє планету від астероїда або малих планет на зразок Плутона, або пропавший планеты Фаэтон .

Планета, яка поки що не сфотографована сама по собі, відноситься або до класу суперземель, або до крижаних гігантів. А поєднання віддаленості від зірки, маси, віку та відсутності навколо щільних хмар пилу ставить перед астрономами непросту задачу: планета або є досить рідкісним винятком із загального правила, або традиційні моделі формування планет мають істотні недоліки. Теорія, згідно якої планета росте за рахунок повільного злипання пилу і частинок з навколишнього зірку диска, просто не дозволяє небесному тілу виникнути за такий короткий термін. Швидка, буквально за тисячі років, поява планети пророкує модель гравітаційної нестабільності диска. За допомогою наземних інструментів, а також майбутнього телескопа «Джеймс Уебб» вчені сподіваються провести додаткові спостереження і з'ясувати те, чи можна використовувати нове відкриття на користь однієї з моделей.

golovne.net/images/stories/biznes